Saturday, August 8, 2009

Perkembangan Terkini Selepas 30 hari

Alhamdullillah, nampaknya perniagaan ini semakin menampakkan kemajuan. Pada hari2 terawal, agak sukar utk menjadi fluent dgn term2 yang ada dlm sistem perniagaan ni. Tapi dari hari ke hari, saya semakin mendapat rentak dalam perniagaan ini.
Pada peringkat awal, saya lebih tertumpu untuk merealisasikan impian bagi membuka kedai sendiri selepas melihat peluang dlm perniagaan ini yang sgt realistik. MANA ADA SYARIKAT LAIN YANG SANGGUP MELABUR RATUSAN RIBU DAN MENYERAHKAN PERNIAGAAN ITU KEPADA ANDA DENGAN HANYA MEMBAYAR DEPOSIT SEBANYAK RM10K. Kalau ada syarikat lain yg mampu membuat tawaran sebaik itu...buktikan!!!
Selepas saya mendapat keyakinan itu, rentak pertama adalah memperkenalkannya kepada rakan2 dan saudara mara...biasalah lebih byk yang ragu2 akan keupayaan ini, namun, saya percaya sudah tiba masanya utk membuat perniagaan ini secara all out. Macam life or dead pulak bunyinya...bukan apa sebab usia saya semakin lanjut dan kiranya kali ini tidak dapat membuat yang terbaik, saya akan terus menutup kamus MLM buat selama2nya.
Permulaan agak kurang memberangsangkan tapi mujurlah faktor kewangan bukan sesuatu yang menghalang...jadi saya lebih tertumpu menukar produk2 kegunaan harian di rumah kepada produk cosway. Dengan cara ini, dapat membiasakan diri dengan barangan cosway.
Masuk minggu kedua, panggilan dan email mula diterima dari ramai prospek2 di luar sana yang juga berminat dengan konsep ini. Saya ingatkan pada diri ini bahawa...SEKIRANYA KITA MEMBERIKAN KOMITMEN DENGAN BERJUMPA PROSPEK2, MEREKA AKAN LEBIH YAKIN KEPADA ANDA WALAUPUN MEREKA MUNGKIN BERBATU2 JAUHNYA DARI TEMPAT TINGGAL KITA. Kerana itu, saya cuba mencari masa yg sesuai utk bertemu mereka bagi membincangkan peluang terhebat alaf baru ini (boleh dikatakan begitu saya rasa).
Bagi mereka yang memang minat berniaga...memiliki kedai sendiri adalah suatu impian dan kalau ada bantuan dan pertolongan, ianya sgt2 dihargai.
Dalam tempoh tidak sampai satu bulan setelah pengiklanan bertubi2 melalui internet dijalankan....alhamdulillah kini semakin ramai yang sudi dan sanggup bersama2 utk menyertai peluang terhebat ini. Hanya dalam tempoh yang amat singkat, kelompok saya membesar sehingga mencapai 10 orang hanya dalam tempoh 25 hari...dan masih terdapat 5-6 orang lagi yang akan menyertai kelompok ini minggu depan. Dengan bantuan upline yang tidak mengenal jemu utk sama2 membantu, latihan demi latihan yang diberikan saban minggu...saya yakin bahawa mungkin ini yang terbaik Allah berikan untuk saya yang memang sgt meminati bidang perniagaan sejak di bangku sekolah rendah lagi. Catatan selanjutnya akan bersambung di lain masa dan ketika....

No comments:

Post a Comment